tiistai 22. elokuuta 2017

Kuka, mitä, häh?

Kuka olen?


Täällä kirjoittaa -90 syntynyt nainen Varsinais-suomesta. Koulutukseltani olen koulutettu hieroja- urheiluhieroja- personal trainer. Idea blogin kirjoittamisesta lähti omasta elämäntapamuutoksesta ja toivonkin, että pystyisin jakamaan edes jollekkin inspiraatiota asian suhteen.


Taustaa:


Ensimmäisen blogin kirjoittamisen aloitin vuonna 2013, kun minulle saapui oma hevonen. Keväällä hevonen muutti kuitenkin uuteen kotiin oman muuttuneen elämäntilanteen takia. Hevosen kanssa blogi toimi jonkinnnäköisenä päiväkirjana, josta oli helppoa selata vanhoja juttuja ja tajuta mihin vuosien aikana olikaan päästy. Hevosen lähdettyä blogin kirjoittaminen loppui, mutta ajatus uudesta blogista iti jo silloin.

Olen entinen yleisurheilija ja päälajini oli kiekonheitto. Kiekonheiton kuitenkin lopetin vuonna 2013 Kalevan kisoihin. Lähes 4 vuoteen en tehnyt muuta kuin ratsastin, kaikki muu liikunta oikeastaan jäi. Juhlimisesta ja epäsäännöllisestä elämästä tuli elämäntapa, tosin ruokailupuoli oli jo ennestään heikolla pohjalla ja herkkuja ja energiajuomia upposi aivan liikaa jo monta vuotta ennen urheilun lopettamista. 2016 kesällä kiloja kertyi vielä lisää vanhaan verrattuna. Koko aikainen väsymys ja saamattomuus, sekä huono-olo alkoivat kyllästyttää, eikä peilikuvassakaan hurraamista ollut.

Ensimmäistä kertaa elämässä elokuussa 2016 tuli olo, että näin ei voi jatkua ja jotain pitää tehdä. Lopulta yksi minulle tärkeä ihminen sanoi, että pystyn muuttumaan, jos sitä vain itse haluan. Se kolahti ja tajusin että pystyn muutokseen. Matkaa olen kulkenut jo paljon ja paljon on vielä edessä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Iso ko?

Kerran iso aina iso, ainakin omassa päässä. Muistan jo ihan pienestä asti, miten terveydenhoitajat ja muut näyttivät käyriä joissa olin aina...